Leta i den här bloggen

onsdag, juli 31, 2013

Mage vecka 28 till 33

Sedan vecka 28 har vi fotat magen varje vecka. Man ser väl ingen större skillnad mellan vissa bilder, det går ju inte att få exakt samma läge varje gång men på det stora hela kan man ju se att jag växer :) Och jag ligger perfekt på linjen enligt min barnmorska. Här är bilder från de senaste fem veckorna.
Vecka 28

Vecka 29

Vecka 30

Vecka 31

Vecka 32

Vecka 33
När jag ser bilderna tycker jag att jag har en fin mage, en ganska rejäl mage numera. Men jag måste erkänna att det i vardagen inte alltid känns lika kul att bära runt på den. Inte bara för att jag känner mig klumpig och osmidig. Det är en speciell känsla att inte känna att man har sin egen kropp, att kunna ha på sig sina vanliga kläder och känna sig lite smärt och fin. Givetvis är det fantastiskt på många sätt att vara gravid och jag är överlycklig över det faktum att vi väntar barn. Det är en stor gåva! Men förutom att längta efter vår bebis längtar jag efter att få tillbaka min egen kropp, precis som sambon har sin och kan göra vad han känner för. Och då försöker jag ändå inse att jag kommer att bli större och få mer krämpor framöver. Än så länge är jag lyckligt förskonad från de besvär som jag vet många andra gravida har. Jag saknar träningen och att ha god kondition. Jag har fryst mitt gymkort och försöker motionera genom att promenera, cykla och simma. Det lär bli en hel del promenerande med barnvagn i höst, hoppas på härligt höstväder så att jag kan vara ute mycket. Sen blir det till att komma igång med gymträning så smått när sambon kommer hem på kvällarna. Jag var i ganska god form innan jag blev gravid och jag ska tillbaka till den och förhoppningsvis ännu lite bättre form. Jag vill bli en stark och vältränad mamma till mitt barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar