Leta i den här bloggen

torsdag, juli 11, 2013

Härliga dagar med Johanna

Min bästa kompis Johanna kom på besök från Eskilstuna och stannade tre dagar. Som alltid har vi haft himla kul och det har varit härligt sommarväder i Halmstad, första gången för henne. Hon har hälsat på mig i Halmstad förut men det har aldrig varit soligt och varmt just när hon varit här och hon har verkligen längtat efter att få ligga på stranden i Tylösand. Så det stod högst på agendan och hennes "dröm" uppfylldes. 
På väg ner till stranden.
Blekfis på stranden.
Sambon jobbade även den här veckan och fick ta motorcykeln till jobbet så att jag och Johanna kunde ha bilen. Efter några timmar på stranden åkte vi till Möllegård där Riccardo ligger. Ett underbart ställe på landet som tillverkar egen italiensk glass. 
Bästa glasstället i Halmstad, World of Riccardo!
Just den här veckan är det ju Swedish Open i Båstad och vi passade på att åka dit en kväll. Vi käkade på Centrecourten (Båstads godaste pizzor!) och strosade sen runt i hamnen och på Agardhsgatan. En idyllisk och lugn gata mitt i Båstad.
På Agardhsgatan i Båstad.
Jag och Johanna leker bäst själva (haha) men självklart får sambon också vara med ibland. En kväll åkte vi till Östra stranden för att grilla och bada. Tydligen var det riktigt varmt i vattnet och jag kunde dagen efter läsa i tidningen att det var hela 21 grader.
Grillning på Östra stranden, sambon får också vara med :)
För att slippa gå i från stranden där det är väldigt långgrunt är handikappbadet väldigt praktiskt. Dock är botten inte lika skön här. Johanna skrek högt när hon satte ner fötterna och sambon var inte sen att lura henne; "här är bara sand, sätt ner fötterna här..." Jo, tjena. Den har han kört på mig massa gånger så jag kan det där tricket!
Johanna och sambon badade men jag bangande (fortfarande rosslig i halsen).
Det är så värdefullt med vänner, jag har skrivit om det förut. Jag och Johanna kan inte ses så himla ofta men vi hörs desto mer. Telefon flera gånger i veckan, ibland varje dag. Vi ses nog 3-4 gånger per år. Att jag ska bli mamma ska förhoppningsvis inte påverka det men kanske dröjer det tills vi ses nästa gång. Jag kommer inte kunna åka tåg till Eskilstuna med en liten bebis och massa packning. Och att ta bilen är ganska långt när man kör själv. Men när amningstiden är över kan jag ju åka själv och sen kan ju hon komma hit som vanligt. Johanna är otroligt barnkär så hon ser framemot att jag ska bli mamma och att hon ska få en liten att kela med när hon kommer och hälsar på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar