Leta i den här bloggen

måndag, juli 01, 2013

Fantastisk sommarhelg

Helgen som var tillbringade vi på ostkusten, närmare bestämt i Tystberga som ligger norr om Nyköping. Det var namngivning där för min yngste brorson Sixten som bor i Stockholm. Vi fick åka små slingriga grusvägar för att hitta fram det det otroligt idylliska lantstället som låg sex km från E4:an.

Vi hade helt underbart sommarväder hela helgen och med tanke på var vi var kunde det inte varit bättre. Så vackert! Namngivningen var jättefin och väl anordnad där vi alla kunde sitta ute i trädgården/bersån och äta tårt- och kakbuffé. 
Lillebror med sambo öppnar Sixtens alla paket.
Förutom en del nya ansikten fick jag träffa mina egna familjemedlemmar som numera otroligt sällan kan träffas samtidigt. Mamma, pappa, båda mina bröder med familjer och därmed alla mina fyra syskonbarn. Det var riktigt roligt att vi kunde vara samlade och umgås denna härliga sommarhelg. Storebror bor i Umeå så det tar ju ett tag mellan varven att vi kan ses, lillebror bor i Stockholm och det är ju inte lika långt men alla har vi ju fullt upp så nån spontan fika en söndagseftermiddag är det ju aldrig tal om :(
Brorson Milian, 1 år 
Lille Sixten, 6 mån
Pappa tittar fram :)
Vid söndag frukost funderade vi på vad vi skulle kunna hitta på innan det var dags att åka de 45 milen hem igen. Trosa dök upp som förslag så dit bestämde vi oss för att åka, hela min familj. Där var så himla fint! Vi strosade runt där ett tag och åt sen lunch tillsammans innan jag och sambon skulle börja rulla söderut. 
Först går mamma, storebror kör brorsdotter Mindra, bakom går sambon och pappa, svägerska Pernilla kör Milian och svägerska Janna kör Sixten och mellan dem går lillebror. 
Äldste brorsonen Minton, 7 år, tittar på båtarna i kanalen.
Men vi bestämde oss för att ta en avstickare till Söderköping som ett extra utflyktsmål. Där hade jag hört att det skulle finnas ett populärt glasställe. Och det var populärt minsann. Sicka köer! Men väl värt att vänta på, vi köpte oss varsin Skepp O'boj och moffade i oss alldeles intill Göta kanal där fina segelbåtar slussade. 
En av köerna till glasscafét Smultronstället i Söderköping.

Glass i stora lass! Mumsfillibabba!
Fina båtar slussade, jag skulle vilja prova att få åka med på en segelbåt en dag. Det verkar vara en skön livsstil. 
Rullade sen hemåt på vackra landsvägar och vi njöt av vår lilla road trip. Både på dit- och hemväg hade vi roligt i bilen. Lyssnade på flera sommarprat (Sommar i P1) som jag laddat ner och spelade hög musik. Pratade och skrattade. Det kan verkligen vara kvalitetstid att umgås tillsammans i en bil så många timmar. 

Nu i efterhand känner jag mig så otroligt glad och tacksam för den här helgen. Jag fick chansen att träffa hela min underbara familj och även umgås med mina syskonbarn. Vi hade underbart väder och befann oss i så vackra omgivningar. Den här helgen kommer jag hålla som väldigt speciell i mitt hjärta. En helg jag kommer minnas och glädjas åt länge länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar