Leta i den här bloggen

måndag, juli 29, 2013

Hår och naglar

Jag är en tjej som alltid gillat att fixa med mina naglar. Tycker de är väldigt trista ofixade. Idag är nog första gången sen jag vet inte när som jag faktiskt har helt ofixade naglar.
Jag började fixa dem igår kväll, tog bort det gamla lacket, målade ett lager baslack och två lager färgat lack. Hann med överlack på ena handen och efter en stund ser jag hur vänster tumnagel ser helt kajko ut. Måste kommit mot nåt utan att jag märkt det. Och på höger långfinger hade jag fått ett jack. Blev så irriterad att jag tog bort alltihopa. Tänkte fixa till dem senare på kvällen men orkade inte. Satte inte ens på grundlack. Så nu ser de så här tråkiga ut :) Det är såklart bara jag som stör mig, ingen annan reagerar på omålade naglar... Tänker att det kanske t.o.m. är bra för naglarna, de får "luftas" lite ;-) Får fixa dem i veckan. 

Ang mitt hår. Sen jag flyttade till Halmstad för 1,5 år sen har jag provat flera frisörer. Fyra kommer jag på men jag tror faktiskt att jag missat nån, säg 4-5 iaf. Tyckte till sist att jag hittat en jag var nöjd med i Falkenberg där jag hade mitt kontor tidigare. Hann gå där ca ett halvår men i början av sommaren flyttades min arbetsplats till Varberg (jobbar dock även i Halmstad) så nu kan jag inte klippa mig i Falkenberg längre. Dags att hitta en ny frisör i Halmstad och nu vill jag verkligen hitta en som jag kan stanna hos! I Göteborg hade jag en jag trivdes med kanon! Tyvärr har de inte öppet på lördagar för isf hade jag fortsatt gå där och tajmat in Gbg-besök efter håret. Har iaf fått tips av en kollega på en salong här i stan. Nu funderar jag bara på om jag endast ska klippa mig till att börja med, som en test liksom. Samtidigt måste jag få fixat slingorna och vill absolut få det gjort nu, har så ful utväxt. Nu har det gått 7 veckor sen senaste klippningen och jag behöver verkligen fräscha upp håret. Sommar, sol och bad sliter ju sol bekant en del på kalufsen...
Efter att jag skrev ovan har jag ringt och bokat tid på salongen. Och jag körde på både klipp och sling. Måtte detta bli bra och framförallt att jag gillar salongen och vill fortsätta gå där. Förutom resultatet är det mycket med personkemi tycker jag. Och att frisören förstår vad jag önskar. Tjejen jag pratade med lät kanontrevlig men det är inte hon som ska fixa mitt. Är inställd på att det här kommer bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar