Leta i den här bloggen

tisdag, mars 11, 2014

Utflykt till Skåne

Jag hade ett ärende till Väla i Helsingborg och därför fick sambon ta tåget till jobbet idag så att jag kunde ha bilen. På vägen ner stannade jag till hos en kompis utanför Ängelholm som har en dotter som är 2,5 månader äldre än Emmie. Det var väldigt kul att se hur hon beundrade sin kompis. De kommer nog kunna ha kul ihop när de blir lite äldre. 

På Väla var det mycket spännande att titta på tyckte Emmie. 
Efter att jag fikat och ammat Emmie behövde jag leta upp en toalett med skötbord för att byta på henne. Jag hade sett skyltar på flera ställen så det var inga problem att hitta. Men jag blev så förvånad (och glad!) när jag insåg att det fanns värsta fina rummet med skötbord och amningsfåtöljer. Det fanns även micro och lekhörna för äldre syskon. 
Det här fick faktiskt mig att skina upp och jag känner mig väldigt tacksam över att många platser är så barnvänliga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar