Leta i den här bloggen

söndag, mars 23, 2014

Emmie på Gekås

Sedan i höstas hade jag haft en Ullaredstripp inplanerad den här helgen. Tanken var att jag skulle åka med tre tjejkompisar och övernatta i en stuga och shoppa både lördag och söndag. Emmie skulle givetvis vara hemma hos sambon. Men den här lilla damen har slutat tycka om flaskan såsom hon gjorde när hon var riktigt liten. I flera veckor har vi tränat och försökt ge henne både flaskan och lite annan mat. Det har inte gått alls med flaskan, annan mat (såsom gröt och lite puré) har gått lite grann. 

Jag började misstänka att jag inte skulle kunna åka med till Gekås och berättade det för tjejerna. Ett tag funderade jag på om jag skulle ta med mig Emmie men kände att det inte skulle funka för stugan bestod av ett enda rum. Men efter en del diskussion med min kompis Jenny bestämde jag mig för att åka upp över dagen och ta med mig Emmie och shoppa och umgås lite med tjejerna innan jag behövde åka hem igen. Så därför har nu Emmie varit på Gekås för första gången. Och det var mycket att titta på minsann!
Emmie provsitter kundvagnen men än är hon för liten för att åka i barnsitsen.
Det var väldigt mycket folk så det var lite bökigt att ta sig runt med barnvagn därinne, i alla fall till att börja med. Men Jenny hade ett bra knep för att jag skulle slippa köra både barnvagn och kundvagn. Jag ställde helt enkelt min kundvagn på ett smart ställe i butiken och gick fram och tillbaka med en kundkorg och tömde över det jag plockat på mig. Så gjorde även de andra tjejerna utan att de hade barnvagn med sig. Då kommer man ju fram mycket lättare! Himla smart faktiskt. Jag fick handlat en hel del smått och gott, mest förbrukningsvaror dock. Dammsugarpåsar, duschcreme, tops, blöjhinkspåsar, plåster, myggnät till barnvagnen, babytandborste, kuvert, fryspåsar, påslakan till spjälsäng och diverse annat. Tänkte köpa kläder till Emmie i strl 68 men jag hittade inget fint alls faktiskt så det blev inga barnkläder.
Det här var det bästa köpet enligt dotter. Mamma nöjd över att en så kul sak bara kostade 50 kr! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar