Leta i den här bloggen

onsdag, mars 26, 2014

Halmstads hjärtan

Halmstads stadsvapen består av tre hjärtan och det finns hjärtan lite varstans i stan som påminner en om detta. Jag gav mig ut för att fotografera några av dem och samtidigt träna på att bli bättre på att fota med min systemkamera.
Stadens flagga framför Rådhuset som också är kommunhus. 
Hjärta i räcket vid Nissan.
Många hjärtan blir det :)
Hjärta framför Kulturskolan.
Tre hjärtan i en gatubrunn.
Gatubrunnar längs ombyggda Brogatan i centrala Halmstad.
Wärdshuset Tre Hjärtan på Stora Torg. 
Kullerstenshjärta framför slottet.
Tre hjärtan är det. Skolskeppet Najaden uppe till vänster i bild. 
Halmstads fina slott. 
Det har varit en mulen och kall marsdag idag. Men våren och solen besöker oss då och då. Man ser knoppar på träd och buskar och det är lätt att förstå att det kommer att bli väldigt grönt och fint de närmaste månaderna. Därför har jag bestämt mig för att göra ett litet fotoexperiment. Jag ska fota de fina träden i Norre Katts park en gång i veckan fram till att de står i fullaste blom. Jag tror att det är Magnoliaträd och jag vet hur fina de brukar vara när de blommar. Första bilderna tog jag idag och jag lägger ut alla veckobilder när jag är färdig. Håll till godo med bilder från vecka 13!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar