Leta i den här bloggen

tisdag, mars 18, 2014

2,5 kg kvar

Av de 24 kg jag gick upp under graviditeten har jag nu bara 2,5 kvar. I början av december skrev jag ett inlägg om att jag hade 9 kg kvar och det har alltså tagit 3,5 månader att bli av med 6,5 kg. Har haft några veckor som har varit lite tröga men nu börjar det rulla på igen så sakteliga. Det sägs ju att de sista kilona är svårast att bli av med. Men nu lägger jag i en högre växel och satsar mer på träningen. Har testat Zumba och återupptagit spinningen. Jag har annars mest tränat styrketräning på egen hand (nu när jag och sambon inte kan träna ihop) och då har jag tyvärr inte alltid kört så hårt som jag borde. När man kör gruppträning blir man lite mer piskad och tar i mer. Enda nackdelen är att man inte kan träna när det passar en själv och man har en tid att passa. Utöver gymet har jag börjat springa så smått och dessutom blir det 1-2 promenader varje dag.

Mitt mål just nu är att gå ner 4,5 kg till midsommar då vi ska åka till Kiruna på min storebrors bröllop. Då vill jag ha slipat till mig lite extra och känna mig riktigt fin. Förra sommaren kände jag mig fin i min mage men också ganska stor och klumpig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar