Leta i den här bloggen

onsdag, mars 19, 2014

"Nyförlovad"

Lite vilseledande rubrik men faktum är att det känns lite som att jag är nyförlovad. Jag har låtit rodiera om min ring. Det är en beläggning som läggs som ett yttre lager på ett vitguldssmycke och man rekommenderas att göra en rodiering varje till vartannat år. Min ring har blivit som ny!

Jag har länge haft problem med små utslag på vänster ringfinger, redan innan jag blev gravid men sen gick många månader utan att jag kunde använda den. Utslagen kom tillbaka i vintras när jag började använda ringen igen. Jag blev då rådd att rodiera om ringen för att också ta bort eventuell smuts och putsa till den. Nu hoppas jag verkligen att jag inte får besvär igen (iaf inte på minst ett år) för jag älskar min ring och vill ju använda den. Denna ring är en symbol för kärleken mellan mig och sambon. 

Se vilken skillnad det är i blänket på min ring och sambons. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar