Leta i den här bloggen

tisdag, april 30, 2013

Längtar så till New York

Jag kan inte låta bli att längta göööörmycket till vår New York-resa. Det är verkligen ett stort drömresmål för mig och jag kan knappt fatta att vi faktiskt ska dit. Ganska snart dessutom. Vi bokade i mitten av januari och då kändes det skitlångt bort men nu närmar det sig :) Nu tänker jag på resan nästan varje dag och jag och sambon pratar mycket om vår längtan. Det är så underbart när man har något inplanerat som man ser oerhört mycket framemot, det är ju halva grejen.

För ett par veckor sedan bokade vi biljetter till Broadwaymusikalen Phantom of the Opera och det är Peter Jöback som spelar huvudrollen i fyra månader framåt! Han har fått lysande recensioner. Det ska bli en mäktig upplevelse!

Kan inte låta bli att föreställa mig själv gåendes som en liten plutt i den stora, stora staden. Jag inbillar mig att jag kommer bli helt förälskad i staden och vilja flytta dit! Jag läser ju Elaine Eksvärds blogg och hon är faktiskt i New York just nu med sin man och deras lille son och de letar lägenhet för att kunna bo där en del av året. Det är lite över mina ekonomiska ramar men det låter ju fantastiskt!

Jag tänker på vad jag ska shoppa. Vi ska packa LÄTT och bara ta med en resväska för att kunna köpa en till när vi är där och ta med oss massa shoppingfynd hem. Skor ska jag köpa och de första jag tänker mig är typ såna här.

De heter Nike Free 5,0 och kostar på 1099:- på Intersport. Tror de ligger på ca 100 dollar i USA vilket blir ca 700 kr. De blir nog goa att gå i på stadens gator ;-)

Det här är hotellet vi har bokat. New Yorker Hotel, 34th st, 8th ave. Det ligger mitt i smeten och har nära till bl.a. Empire State Building, Times Square och det gigantiska varuhuset Macy's.

En båttur till Frihetsgudinnan står givetvis på schemat. Ska nog besöka Ellis Island också som vi blivit rekommenderade. Det ligger ändå på båtvägen, så att säga. Ellis Island var där alla immigranter fick landstiga innan de fick komma in i USA och där är numera ett museum.


Det är så mycket jag vill se och göra men stressa ska vi undvika. Jag vill uppleva den amerikanska kulturen och bara insupa atmosfären i stan. Jag har aldrig varit i USA förut så det här är stort för mig! Året största grej, nästefter bebben såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar