Leta i den här bloggen

måndag, april 22, 2013

Baka en kaka

Fick en plötslig lust att baka något att ha med till jobbet och bjuda på. För nån månad sen skulle sambon ha med sig nåt till sitt jobb när det var hans tur att ordna fredagsfika. Då gjorde han lyxiga kärleksmums från Leilas bakbok "Piece of cake". De blev asgoda! Och han fick stående ovationer på jobbet. Så just kärleksmums bestämde jag mig för att baka. Något som jag lärt mig är viktigt när det gäller såna här smetar (konstigt ord i plural) är att de torra ingredienserna ska vändas ner och inte vispas. Det blir verkligen stor skillnad, kakan blir så mycket godare och fluffigare. Läste i bakboken att det har att göra med bakpulvret. Det visste jag inte innan. Så tänk på det, i alla recept med bakpulver ska man vända och inte vispa.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar