Leta i den här bloggen

lördag, januari 05, 2013

Tennis

Jag och Sabina tog tennislektioner varje söndag när vi var i 17-18-årsåldern. Vi hade skitskoj och jag kan nästan tycka det är synd att jag inte fortsatte med tennisen i vuxen ålder. Det är en himla kul sport och den ger väldigt bra träning.

Jag och sambon har länge pratat om att spela tennis ihop. Badminton har vi spelat några gånger men tennis är ju något helt annat. Visserligen är båda racketsporter med ett nät mitt på banan men det är ändå väldigt annorlunda. Idag fick vi äntligen tummen ur och spelade tillsammans. Sambon hade aldrig spelat tennis tidigare och han var väldigt duktig. Jag gick igenom reglerna, forehand, backhand och serve och jag måste ha förklarat väldigt bra för han vann över mig! Det var skitkul så detta kommer vi nog göra om. Jag var mer ringrostig än jag hade trott, sköt utanför och i nät alldeles för mycket. Sambon hade snabba fötter och långa armar och tog därför många av mina bollar.

Ska ta en match med Sabina snart, vi är garanterat mer jämspelta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar