Leta i den här bloggen

tisdag, januari 22, 2013

Nya böcker från bibblan

Jag gillar att gå till biblioteket, både att sitta där men framförallt att låna hem böcker. Förr köpte jag alltid böcker när en ny bok jag ville läsa hade kommit ut. Nu lånar jag dem istället. Det är inte alltid den finns inne men då ställer jag mig i kö och senare så kommer ett mail att boken finns att hämta. För två veckor sen hämtade jag Sandmannen av Kepler som jag precis läst ut. Bra och spännande som alla de tidigare böckerna. Idag hämtade jag Femtio nyanser av honom och Konsten att vara kvinna. Båda böckerna är omtalade och främst den första. Läste ett stycke högt för sambon och han rodnade nästan. Den ska bli väldigt intressant ;-) Det är tjocka böcker så nu får jag se till att läsa med bra tempo för att hinna klart på fyra veckor. Jag lär inte kunna låna om dem med tanke på hur länge jag själv stod i kö.

Böckerna om New York lånade jag för ett par veckor sen. Vi har nämligen bokat en resa till stora staden i början av sommaren och det finns ju en hel del att läsa in sig på för att hinna med så mycket som möjligt när vi väl är där. Nog för att allt går att hitta på Internet nuförtiden men ibland är det skönt att bara bläddra i en bok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar