Leta i den här bloggen

måndag, januari 14, 2013

Les Misérables på bio

På fredag är det premiär för musikalfilmen Les Misérables och den har fått hela åtta Oscarsnomineringar! Jag har inte sett musikalen tidigare, har inte ens vetat vad storyn handlar om. Det är nästan så jag skäms eftersom det är en sån klassiker. När jag i söndags såg ett klipp i Nyhetsmorgon blev jag helt tagen. Det här är en film jag bara måste se! Flera favoritskådisar dessutom, bl.a. Anne Hathaway, Hugh Jackman och Russel Crowe. Kolla in klippet på fyran här. Det är intervjuer med skådisar, bakom kulisserna och klipp från filmen.

Här nedan är den officiella trailern. Jag riktigt längtar efter att se den här filmen och förhoppningsvis ska jag se den med min kompis Johanna i Eskilstuna på lördag. Känns inte som en film sambon är så noga med så det blir perfekt att se den med en tjejkompis. Den är 2 timmar och 38 minuter lång så det gäller att hålla sig vaken. Återkommer med recension när jag har sett den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar