Leta i den här bloggen

söndag, januari 27, 2013

Mäktig bioupplevelse

Nu har jag sett Les Miserables och det var underbart! Trollbindande, mäktigt och fantastiskt! Jag har inte tidigare sett musikalen och kände inte till storyn mer än vad jag läst på sf.se och när jag såg trailern.

Mäktigast var när Fantine (spelad av Anne Hathaway) sjöng I dreamed a dream. Det var ett av mina bästa filmögonblick någonsin! Det går inte att beskriva, vilken prestation av henne! Hon sjöng live och spelade samtidigt en gripande roll, tror inte att någon kunnat göra det bättre. Det grep tag i mig otroligt och det var så häftigt att uppleva.

Fick med mig sambon och även om det inte är hans typ av film tyckte han också att den var mäktig och väldigt välgjord. Nu ser jag extra mycket framemot Oscarsgalan som går av stapeln om fyra veckor! Då kommer min kompis Catta ner från Göteborg och ser galan ihop med mig. Ska bli superkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar