Leta i den här bloggen

onsdag, januari 30, 2013

Förstärkaren tillbaka

Äntligen har vi surround-ljud igen! För ett par år sen köpte sambon en, enligt honom, superduperförstärkare men den har inte använts så mycket. Första halvåret var den inte ens inkopplad och när vi flyttade ihop för ett år sen fungerade den bara nån månad. Sen la den av. Vi suckade båda två men jag hade en lösning; mitt surroundsystem var nerpackat i källaren och var bra och funktionellt. Men nej, det gick sambon inte med på. Hans grejer var mycket bättre. Han skulle lämna in förstärkaren på lagning sa han. Tiden gick och efter sommaren började han klura på om han kanske hade garanti kvar. Det är ju två år om det är fabrikationsfel. Han letade och letade efter kvittot. Och till sist hittade han det. Leverantören informerade om att Antennservice sköter lagningar så vi åkte dit en lördag i september. Men det var stängt. Deras öppettider är ju inte direkt kundvänliga, 8-17 på vardagarna. Det dröjde veckor innan sambon fick den inlämnad iom att han jobbar på annan ort. Sen tog det veckor innan han kunde hämta den igen när den väl var klar. Detta var väl i november skulle jag gissa. Han kämpade med att koppla in den men fick det inte att funka. Han slet verkligen sitt hår och då kan jag ändå säga att min sambo är väldigt teknisk. Till sist fick jag honom att inse att den fortfarande är trasig så han var tvungen att lämna in den igen. Efter ytterligare ett antal veckor då han lyckades hinna dit innan de stängde. De meddelade att de missat nån grej och den var strax klar att hämta, vilket var för några veckor sen. Idag (!) kom han dit precis innan stängning och hämtade den. Och nu fungerar den!!! Behöver jag säga att sambon är överlycklig :)

Själv är jag irriterad på Antennservice, att de inte lagade den ordentligt första gången och att de inte har kundvänliga öppettider. En kväll i veckan kan de väl åtminstone ha öppet lite längre. Men det är såklart kul att systemet är igång igen, lagom till Melodifestivalen (och Oscarsgalan)!

1 kommentar:

  1. Hdmi-uppskalning, trådlös wifi, app till iphonen, 7x130 watt, blåtand, usb-ingång, iphonedocka. Klart den är bättre än din gumman!! / Sambon

    SvaraRadera