Leta i den här bloggen

onsdag, januari 16, 2013

Musikminnen

Ibland får jag dille på en låt och lyssnar på den om och om igen. Massvis av gånger! Nu när man har Spotify kan jag komma på en låt eller artist jag vill lyssna på och det är så himla perfekt. Jag kan nästan försvinna in i en annan värld när jag lyssnar på gamla godingar. För ett par veckor sen när jag var på step på gymet spelades en låt på avslappningen som jag kände igen och gillade så jag frågade instruktören vad låten hette. Fick veta att det var Dancing in the dark med Jessy. Den spelade jag sönder förra veckan. Lyssna här, känner du igen den? Den är från 2006 så den är inte så gammal.


Den här veckan snöade jag in på Richard Marx och började lyssna på Now and forever och Hazard. Men sen fick jag syn på Angelia där i låtlistan och kom på att jag älskade den låten. Hade helt glömt bort den! Så den har jag spelat till och från jobbet de senaste dagarna. Den är från 1989 och soundet är bara så underbart!

Apropå Richard Marx kom jag att tänka på klassikern Right here waiting som också är en gammal favorit, säkert hans mest kända låt. En gång i gymnasiet var vi några tjejer hemma hos en klasskompis och sjöng karaoke, hon hade en egen sån maskin! Hur coolt som helst på den tiden. Iaf, jag gav mig på att sjunga just Right here waiting och jag sjöng väl inte med världens vackraste stämma precis. Minns att Sabina spelade in oss alla i smyg och jag fick höra mig själv efteråt och fy fanken vad det lät illa. Speciellt slutet av låten då det blir en sån där tonartshöjning, kolla nedan klipp vid ungefär 2.50 när han sjunger "But in the end if I'm with you, I'll take the chaaaaaance" och försök föreställ dig hur det lät när jag klämde i där, haha :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar