Leta i den här bloggen

måndag, januari 21, 2013

Långfärdsskridskor på Mälaren

I helgen har jag varit och hälsat på Johanna i Eskilstuna. En jättehärlig tjejhelg som alltid när vi ses. Den här helgen fick jag chansen att prova nåt nytt! Johanna har egna långfärdsskridskor och jag fick hyra ett par för en billig peng. Man kan tro att det inte är så stor skillnad mot vanliga skrillor men det tycker jag att det är. Med långfärdsskridskor har man mycket bättre stabilitet och man har sköna kängor på sig och fryser därför inte lika lätt.

Vi åkte på Mälaren både i Västerås och i Eskilstuna. När vi var i Västerås var det nog närmare 20 minus så mitt hår blev helt frostigt av den fuktiga utandningsluften. Trots kylan var det himla skönt att vara ute i friska luften. Och motionen fick man på köpet. Det var jättemånga ute på isen. Folk, gick, åkte skridskor, längdskidor, cyklade, körde motocross och skoter!

Det är görkul att ha provat och jag gör det gärna igen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar