Leta i den här bloggen

onsdag, januari 02, 2013

Ploppen uppäten

Som jag berättat tidigare har jag haft "godisförbud" senaste halvåret men på nyårsafton var tiden ute. Jag tillät mig att äta lite godis och chips på festen men ska vara återhållsam fortsättningsvis utan 100% förbud. Kanske 90...

I somras vann jag fem chokladkakor Plopp på Liseberg, gav två till pappa och två till sambon men en skulle jag ha kvar till mig själv 2013. Den har legat i kylen hela hösten och jag minns att jag såg den där för inte alls länge sen. Men så på nyårsafton upptäckte jag att den var borta! Fanns bara en misstänkt - sambon! Han åkte direkt på stora husförhöret och hans flabb avslöjade allt! Han sa att han hade börjat äta den för länge sen men tagit rad för rad utan att det märktes på förpackningen. Till slut slängde han den då den var tom. Jag krävde att han skulle köpa en ny, av princip. Och idag kom han hem med flera chokladkakor, bl.a. en Plopp. Alla är mina! ;-)

BTW! Tobleronen vann jag faktiskt i en tävling på nyårsfesten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar