Leta i den här bloggen

fredag, september 30, 2016

Veckan i bilder

Den senaste veckan har gått fort och vi har gjort lite av varje, som vanligt. Emmie fyller år nästa vecka och imorgon, lördag, ska hon ha sitt treårskalas. Men det var nära att vi fick ställa in. Igår morse, strax efter att sambon åkt iväg till jobbet, märkte jag att Emmie inte var sig lik. Hon ville inte äta frukost, bara sitta i mitt knä, hon sa att hon frös och hon gick till och med och la sig i sängen igen. Tog tempen på henne och hon hade lite lätt feber vilket även kändes på pannan. Ringde dagis och sa att hon skulle stanna hemma. Under förmiddagen blev hon hängigare och hängigare och jag kände att hon blev ännu varmare. Tempen var uppe på 38,7. Hon sov bort flera timmar och vaken tid ägnade hon mest åt att ligga ner i soffan eller gosa i min famn. Vi var nästan säkra på att behöva ställa in kalaset men valde att avvakta eftersom det var två dagar kvar. På eftermiddagen blev hon piggare och febern gick ner så vi såg ljuset i tunneln. Men tyvärr steg febern snart igen och hon blev återigen hängig och orkeslös. Vi bestämde oss för att ta ett beslut idag på förmiddagen (om inte annat för att kunna avbeställa tårtan). När hon vaknade idag var hon pigg och glad, jag tog tempen och den visade 35,8. Så febern var ju definitivt borta och hon har fortsatt vara pigg resten av dagen och nu är kl 14. Hon är precis som vanligt så hon fick en snabb feberattack som höll i sig mindre än ett dygn. Nu ser vi framemot att samla släkten imorgon och fira vår solstråle!
Emmie älskar Pippi-huset på Öppna förskolan. 
 En del av dessa bilder har jag lagt ut på Instagram där jag postar flera inlägg i veckan, ibland varje dag. 
Måndag morgon i soffan. 
Tjejerna somnade sött i tisdags kväll då jag var gräsänka. 
Dessa bullarna blev supergoda!
Febrig Emmie sover i soffan. 
Emmie har piggnat till och håller Nellie i famnen. 
Syskonkärleken mellan våra döttrar går inte att ta miste på. 
Lillfis på badrumsgolvet medan mamma fönar håret.
En feberfri och glad treåring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar