Leta i den här bloggen

fredag, september 09, 2016

Emmies kök

Förra veckan påbörjade jag uppdraget att piffa till Emmies spis. Det har varit roligt men också lite meckigt och pilligt stundtals. Framförallt att spraya guldfärg på de gråa plastdetaljerna. Jag lyckades mest få färgen på handen, den jag höll flaskan i! Fattar inte varför färgen rann baklänges. Här fick faktiskt sambon steppa in och hjälpa till och han lyckades desto bättre, ingen färg rann på hans hand.
Mammas lilla klätterapa!
Så här såg köket ut före min förvandling. 
Här sprayas det guld!
Guldfärgad hand, tyvärr var färgen inte vattenlöslig och vi hade ingen lacknafta hemma. Så jag fick ta nagellacksremover.
Nu återstår inte så mycket. Men jag ska ta lite frostad plastfilm till den översta luckan för maskeringen satt inte så bra så det kom en del färg på luckan runt om i kanterna. Och när jag skrapade bort med ett rakblad blev det såklart en del märken i och med att det är plast. Sen ska jag sy ett tygstycke och hänga på stången. På tygstycket ska det stå "Emmies kök" och jag får hjälp av min svägerska att ordna ett snyggt guldtryck som man stryker på. Men jag vet inte när det blir klart så därför visar jag köket som det ser ut just nu.
Slutresultatet! Pappa har klistrat på Nalle Puh-märken som hon hade fått på marknad. 
Emmie tyckte först inte om spisen med gulddetaljer. När jag frågade vad hon tyckte om guldfärgen fick jag tillbaka "Det ska inte vara så!". Men senare när hon hade besök av grannflickan på sitt rum visade hon malligt upp sitt nya kök så jag tror nog att hon gillar det. Hon sa också sen "Mamma, jag tycker om min spis, den är fin". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar