Leta i den här bloggen

torsdag, september 22, 2016

Ny mobil

Hej svejs! Jag har precis köpt iPhone 7 och har lekt lite med den :-) Jag är en "Apple-nörd" så iPhone är ett måste för mig. Har haft 5S i nästan tre år så det var på tiden att byta upp sig. Har 6:an i jobbet och det är samma storlek som 7:an men en hel del annat skiljer. Dessutom använder jag inte jobbmobilen privat. Gillar att kunna lägga ifrån mig den när jag kommer hem. För övrigt har jag haft samma mobilnr sedan jag skaffade min första mobiltelefon i slutet på 90-talet.

Kameran är betydligt bättre på 7:an. Tex är det blixt i selfieläget. Och det använder jag en hel del. Imorse tog jag min första selfie ihop med en yrvaken Nellie. 

En ny app för att blogga har jag också. Hoppas den är bättre än den förra. Får kolla runt lite men det verkar finnas lite fler val i alla fall. Däremot hittar jag inte hur man skriver bildtext, något som jag störde mig på inte fanns i den förra appen heller. Orkar liksom inte gå in på datorn bara för att lägga till det. 

Nu är det dags för lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar