Leta i den här bloggen

fredag, september 09, 2016

Fix i trädgården

Idag är det en mulen sensommardag, varmt men inte för varmt. Emmie är hos sin farmor och farfar idag så jag har passat på att fixa lite i trädgården. Så mycket enklare när jag bara har Nellie att ta hand om. Hon har bra rutiner och sover 1,5 -2 timmar både på förmiddag och eftermiddag. Så när hon somnade vid 9.30 gick jag ut (baby watchen stod på altanen) och satte igång. Första stopp var häcken intill vår högra granne som inte blivit ogräsrensad på väldigt länge! Tråkigt göra men bara att sätta igång när jag nu hade tid. Ganska hård jord gör att man inte alltid får upp ogräset med rötterna, lite störigt för då vet jag ju att det snart kommer tillbaka. Men det blir i alla fall mycket bättre och det ser så mycket trevligare ut!
Närbild på häcken och ogräset.
Vissa ogräs är så här långa, helt otroligt!
Här ligger jag på alla fyra :-) Man kan skymta den rensade häcken till höger om min arm!
Här är grannskapets finaste lek- och klätterställning! Den är på gång i alla fall. Sambon har byggt den helt själv, ingen byggsats. Det ska så småningom bli gungor till vänster om rutchkanan och under tornet ska det bli en liten sandlåda. Eventuellt ska vi bygga en "vägg" med lucka så att barnen kan leka affär. Både Emmie och grannbarnen har varit så exalterade under bygget att de tjatat på sambon varje dag: "Är den färdig snart??" 
Virket är köpt på K-rauta och rutchkanan på Byggmax. 
Mitt uppdrag idag är att slipa alla vassa kanter. Tråkigt och det tar lite tid, men väldigt viktigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar