Leta i den här bloggen

fredag, september 02, 2016

Mot Eskilstuna

Äntligen är denna dagen här! Jag har faktiskt haft en ganska jobbig vecka då Emmie varit sjuk och därmed hemma från dagis. Hon har inte varit sig själv och det har krävt mycket tålamod från mig. Hon har varit lättretlig, kinkig, har inte velat äta och allmänt besvärlig. Men nu sitter jag på ett tåg på väg till Johanna i Eskilstuna och sambon får ta hand om barnen i fyra dagar! Det fixar han galant men jag sa till honom att ha extra tålamod med Emmie. Han har ju själv märkt hur hon har varit senaste veckan.

I alla fall! Imorse fick jag ställa klockan, hör inte till vanliigheterna så jag blev lite förvånad när den ringde. Tyckte att sambon borde stänga av sitt alarm och gå upp ;-) Klockan var inte ens halv sju när jag gick till bussen. Det är riktigt lyxigt att sitta på ett tåg flera timmar och bara tänka på mig själv. Tågresan är verkligen en stor del av resan för en småbarnsmamma. Jag tror att jag kommer få vila upp mig ordentligt de här dagarna. Bara få vuxenstimulans i flera dagar, precis vad jag behöver. Att jag sen kommer sakna barnen är en helt annan sak, det är ju underförstått. Men det tar inte bort mitt behov av att få komma iväg. Sambon var i Polen fyra dagar i maj och nu är det alltså min tur. 
På Halmstads central vid sjutiden imorse. Aningens trött.
Alingsås svischar förbi utanför fönstret. 
Jag packade faktiskt ner mitt lilla tangentbord för att kunna blogga på tåget. Har inte använt det på evigheter så jag hade glömt bort det när jag häromdagen snubblade över det i en väska i klädkammaren. Tacksamt nog har jag ingen i sätet bredvid mig som ser vad jag skriver. 

Planer för helgen då? Jodå, det har vi en hel del :-)
Vi ska ut och vandra, eller promenera som sambon säger om sträckan är mindre än 5 mil... Johanna har hittat fina sträckor längs Sörmlandsleden och även nån enmilsrunda i ett naturområde i Eskilstuna. Det verkar bli fint väder och det känns underbart att komma ut och gå, speciellt när jag slipper tänka på att ta med mig barn i barnvagn. Dessutom har jag nyligen införskaffat ett träningsarmband och vill samla så många steg som möjligt! (Det började bra förra veckan men dippade när vi varit sjuka den här veckan) Sen ska vi nog till det nya äventyrsbadet i Eskilstuna och bada och relaxa. Kanske ska vi på AW redan idag. Vi ska laga och äta gott, dricka lite vin. Vi ska prata och bara vara. Nog det viktigaste av allt. Ska försöka blogga på hemresan (om inte innan) och berätta hur helgen varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar