Leta i den här bloggen

måndag, september 05, 2016

Min helg i Eskilstuna

Sitter nu på tåget hem från Eskilstuna och tänkte berätta om hur jag haft det. Precis som jag hoppades och behövde har det varit väldigt avkopplande och roligt! Vi har hunnit med mycket utan att det har varit stressigt eller jobbigt på något sätt. Vädret har på det stora hela varit fantastiskt, sommarvärme ju!

I fredags gick vi på AW precis som vi hade pratat om, vi åt gott och jag bara njöt av lugnet och friheten att få tänka på mig själv. När vi kom tillbaka till Johannas lägenhet orkade jag inte hålla mig vaken så länge, somnade i soffan vid halv tio och gav upp vid 22. 
Efter en god natts sömn var jag pigg och utvilad och vi började dagen med en härlig promenad runt vissa nybyggda kvarter som jag inte sett förut. Insåg då att jag inte varit i Eskilstuna på två år! Så det hade hänt en hel del i stadsbilden. En himla mysig stad verkligen!
Tunafors fabriker, helt nytt men i gammal stil. Men det är inga fabriker, allt är lägenheter, superflott alldeles invid Eskilstunaån. 
Vi hann med att spela badminton, superkul! Det är alldeles för sällan man gör det. Tyvärr vann jag inte någon match men jag ville mest spela och få röra fläsket lite :-) Bad Johanna "köra" lite med mig, spela så att jag tvingades springa mycket och det gjorde hon. Bra motion!
Alldeles intill badmintonhallen låg det nya badhuset som har en egen relaxavdelning som var otroligt fin. Vi tillbringade 3,5 tim där och njöt i fulla drag. Förutom det varma vattnet man kunde njuta av (ingen pool, utan mer som en lång å med små "forsar här och där") hade de bl.a. fyra olika bastuar, ett solrum och en stor härlig lounge. Vi beställde lunch som de serverade åt oss. 
På kvällen åt vi god middag! Strimlad kyckling med grönsaker i pitabröd med världens godaste sås till som vi gjorde själva. Recept från Johannas bror, kebabsås stod det men den passar till mycket mer än bara kebab. 
Under helgen har jag lärt mig spela Backgammon. Så kul! Det ska jag lära sambon så kan vi spela det när barnen sover. Det är alldeles för sällan som man spelar spel nuförtiden, och ännu mer sällan som man lär sig nåt nytt. Om jag inte fattat fel så är Backgammon ett av världens äldsta spel. 
Igår, söndag, förberedde vi oss för att gå en riktig långrunda i skogen. VIlstarundan på drygt åtta km. Kan tyckas ganska kort men det är en led som går upp och ner i skogen, över stenar och rötter så den tog sin lilla tid. Men det var så skönt att vara ute i naturen så "på riktigt". Friluftsliv är så himla härligt men tyvärr har jag inte så mycket möjlighet till det i min vardag. Men jag kan alltid bli bättre!
Har nu varit hemifrån några dagar och saknar barnen otroligt mycket. Har facetajmat med familjen varje dag och först ville inte Emmie medge att hon saknade mig men sen kom det fram. Nellie har tittat på mamma i pappas telefon med stora ögon. Ser så mycket framemot att krama och pussa på mina älskade barn. Sambon ska nog få lite han också ;-) Han har ju ensam haft hand om allt där hemma under tiden jag bara haft mig själv att tänka på. Har med en present hem till honom som jag tror han blir glad för. 

Några timmar kvar innan jag är hemma. Ska läsa lite, lyssna på musik och njuta av mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar