Leta i den här bloggen

tisdag, augusti 30, 2016

Fixar i Emmies rum

Vi är fortfarande förkylda men jag känner samtidigt att jag börjar bli rastlös. Vill hitta på saker, starta höstprojekt. Nellies rum ligger i pipeline men jag har insett att Emmies rum också behöver piffas till. Jag började med att möblera om hennes rum igår. Såsom möblerna stod innan har de stått sedan vi flyttade in och det bara blev så. Jag tänkte att vi behöver frigöra lite lekyta och inte bara mitt på golvet utan vid bordet där hon tycker om att sitta. Ofta sitter hon där själv men ibland har hon en kompis på besök och på sikt ska ju hon och Nellie kunna sitta där tillsammans.
Stökigt rum före jag möblerade om. 
Städat rum efter. 
Man ser inte garderoben som är till höger utanför bild. Den har vi tänkt flytta in på Nellies rum så länge eftersom hon inte behöver lika mycket lekyta i nuläget. Då skjuter vi bak Emmies säng ännu mer. Senare ska Emmie få en annan garderob. Nästa plan för Emmies rum (förutom att flytta lite tavlor och annat på väggarna) är att fixa en himmelsäng och att pimpa spisen. En sån spis som hon har nu finns på Ikea och är väldigt vanlig i barnrum idag. Men jag har googlat och hittat massa kul sätt att göra den lite roligare. Så igår åkte jag och köpte målarfärg och guldspray. Ska även köpa kontaktplast med mönster som marmor, precis som på bilden nedan. Ska se om jag kan hitta några kul knoppar också. Emmie lär nog tycka om sin spis åtminstone nåt år till, sen ska Nellie få ta över den. 
Inspiration till mitt projekt. 
Emmies spis nedmonterad inför målning i garaget. 
Målning påbörjad! Färgerna blir ljusgrå och lila. Notera att jag använder ölburkar som "stöd" vid målningen :-)
När Emmie vaknade i morse och sprang in på sitt rum märkte hon att spisen saknades. Hon blev jättesnopen och sa att hon ville ha tillbaka den. Jag fick förklara att jag målar om den i garaget och att jag ska göra den riktigt fin till henne. Hon gick inte med på det och var på väg att bli både arg och ledsen så jag sa till henne att när den är färdig och hon får tillbaka den ska vi ha ett stort kalas på hennes rum för att fira den nya spisen. Fika med muffins och kakor och saft! Det gick hon med på :-)
Rummet lite nedstökat igen, utan spis. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar