Leta i den här bloggen

måndag, februari 29, 2016

Oscar night

För exakt en vecka sen, nästintill på klockslaget (03.00) vaknade jag och kunde inte somna om. Jag visste att vi inom några timmar skulle åka in till förlossningen för igångsättning. Jag var nervös och spänd, förväntansfull inför att bli mamma igen och få träffa vår yngsta dotter. Det är en vecka sen och nu ligger min lilla dotter bredvid mig och sover när jag traditionsenligt tittar på Oscarsgalan. 
Eftersom sambon är ledig i två veckor passar det väldigt bra att vara uppe inatt. Jag sover under förmiddagen (får anpassa mig till lillan när hon behöver mat) och sambon åker iväg med Emmie så att jag får sova i lugn och ro. 

Lite trist i år är att ingen svensk kanal sänder galan, endast Aftonbladet TV, så jag tittar i paddan. Försökte få ihop det med Apple tv och Air play men det ville sig inte :(
 
Något som är grymt roligt är att Alicia Vikander nyss vann en Oscar för bästa kvinnliga biroll! Jag kände mig ganska dåsig och var närapå att somna när birollskategorin kom upp. Då vaknade jag till och ännu mer när Alicia vann! Jag såg hennes film The Danish Girl häromveckan och den var riktigt bra. För att inte tala om Alicias rollprestation. Hon är helt otroligt bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar