Leta i den här bloggen

fredag, februari 19, 2016

Baka kaka

Inför bebis är det ju bra att ha lite hembakat i frysen och idag bestämde jag mig för att baka kärleksmums. I Leilas bakbok finns ett väldigt smarrigt recept som jag inte bakat på väldigt länge. Hon kör "de luxe" i sina recept så det blir kanske inte de nyttigaste bakverken men ack så goda! Mycket smör, mörk choklad och grädde i detta receptet. Ni som kommer och hälsar på när lillan är nyfödd kan mycket väl få smaka på dessa smarriga kärleksmums! :)

Min underbara assistent kom till sin rätt!
300 gr smör skulle smältas, jajamensan!
Gissa vem som slickade skålen! ;-)
Toppat med 200 gr hackad mörk choklad.
Färdig kaka! När jag skurit upp den blev det hela 30 bitar.
Nu är det bara lillan som saknas! I morse lurade jag faktiskt sambon att det var dags. Han hade precis kommit till jobbet när jag ringde och flåsade lite ansträngt och bad honom komma hem. "Är det dags?!" utbröt han och verkade bli en aning nervös men jag lugnade honom snabbt och sa att jag bara skojade. Han medgav att han blev stressad och nervös och han är inte den mest lättlurade sorten så det var riktigt roligt!

I morgon är det bf men jag har inga direkta känningar ännu så jag går nog över tiden den här gången också. Är inställd på max en vecka över för mer vill jag verkligen inte. Så till nästa helg hoppas jag att vi är tvåbarnsföräldrar, om det inte skulle bli så vet jag att jag kommer att bli besviken...även om jag såklart vet att risken är att jag har två veckor kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar