Leta i den här bloggen

måndag, februari 15, 2016

Dille på apelsiner

Nä, det är ingen craving men gud så goda apelsinerna är just nu! I helgen gjorde sambon färskpressad juice till frukost och jag blev helt salig! Godare apelsinjuice har jag nog aldrig druckit. Och jag är en riktig apelsinjuice"junkie". Dricker i princip alltid ett glas juice till frukost och då oftast just apelsinjuice. Vi köper inte sällan hem lyxigare varianter såsom Brämhults för jag tycker det är värt att unna sig iom att jag älskar juice. Men färskpressad som man gör hemma slår de dyra juicerna med hästlängder!
Det krävs två apelsiner för att fylla ett normalstort glas. Känns både gott och fräscht. 
Tidigare idag var jag och Emmie på café i stan och jag köpte då färskpressad apelsinjuice för 35 kr. Kan säga att den inte var i närheten så god som den jag just nu dricker. 

Pressa egen juice ska jag börja göra oftare. Vi har en bättre juicepress nånstans men vet inte var... så den lilla i plast får duga så länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar