Leta i den här bloggen

lördag, februari 20, 2016

Onyttigheter

Så var man framme vid dagen D. Eller?
Ingen bebis har velat komma ut här inte. Och just idag hade jag tänkt slippa föda för att vår yngsta dotter inte ska dela födelsedag med sin faster. Bara att vänta och se hur mycket jag går över tiden den här gången...

När man är gravid är det kul att följa kändisar som också är det. Det är både kungliga bebisar och vanliga kändisbebisar på gång. Läser Magdalena Graafs blogg, hon har bf bara några dagar efter mig. Häromdagen såg jag att hon gottade sig med marängsviss och det kände jag mig så himla sugen på idag. Så det har jag kalasat på till kvällens Mello! Banan, maräng, vaniljglass, grädde, kolasås och tom lite hemmagjord jordgubbsmarmelad :-)
Andra onyttigheter är nu nerpackade i BB-väskan. Den var nästintill färdigpackad, bara godiset fattades. Julenissar är så gott och de innehåller mycket socker vilket kan behövas under förlossningen! Fem för 10 spänn var för övrigt ett fynd! (Ja, en slank ner idag)
Följer Camilla Läckberg på Instagram, hon ligger ca fem veckor efter mig. Hennes kille hade köpt halva godisbutiken till henne när hon bad honom köpa hennes favoritgottis till BB-väskan.   
Vid min förra förlossning var allt så intensivt att jag inte hann tänka på att äta nåt. När jag väl fick den där goda mackan efter Emmie var född insåg jag att jag inte ätit på typ 11 timmar. Jag hade nog behövt chokladbitarna som låg i väskan. Dem åt vi upp på BB dagen efter istället.

Nä, nu påminner sambon mig att jag inte kan hålla på och blogga varje dag. För då kommer ni, mina bloggläsare, bli misstänksamma när jag helt plötsligt inte bloggat på några dagar. Och jag vill ju att det ska bli en överraskning när lillan är född. Jag har ju senaste tiden bloggat mycket oftare än innan för att jag haft mycket mer tid och dessutom lust till att blogga. Men nu kanske jag ska ta det lite lugnare tills lillan är född. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar