Leta i den här bloggen

måndag, juni 30, 2014

Dåligt VIP-kort

Har ett tag känt mig sugen på att köpa lite nya kläder och såg en jättesöt blus i ett skyltfönster i helgen. Då var butiken stängd men idag gick jag dit för att prova den. Men den satt inte så bra på mig som jag skulle önskat. Istället kollade jag på lite andra kläder i den lilla butiken. Det fanns så himla mycket fint och jag provade lite annat också. Det slutade med att jag köpte två toppar och ett linne. Den rosa toppen är långärmad och den vita är likadan fast med kort ärm.Jättesöta och sköna plagg som dessutom luktar ljuvligt! Säljtrick? 
 När jag betalade fick jag ett "VIP-kort" för att samla stämplar. Va bra, tänkte jag. Jag gillade ju butiken och kommer säkert handla där igen. Men när jag kom hem tittade jag närmare på vad kortet skulle ge. Då ser jag att man får 20% rabatt vid nästa köptillfälle efter att kortet är fullt med stämplar. Man får en stämpel per 400 kr och det krävs 15 stämplar för att fylla kortet. Det är 6000 kr! Och om du handlar för 5, 6 eller 700 så blir det ju ändå bara en stämpel så det kan innebära att man måste handla för typ 7-8000 innan kortet är fullstämplat. Och till råga på allt gäller kortet bara i ett år. Snacka om dåligt stämpelkort! 
Jag vet en underklädesbutik här i stan där man får ett medlemskort för att samla poäng och när man kommit upp i 2000 poäng får man 50% rabatt på nästkommande köp. Där kan vi snacka bra erbjudande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar