Leta i den här bloggen

onsdag, juni 04, 2014

Tillbaka på kontoret

Nio månader har gått sen jag lämnade jobbet med stor mage. Och imorgon, torsdag, blir Emmie åtta månader! 

Jag har nu jobbat tre dagar och snart är första veckan redan över, det är ju kortvecka :) Det kändes ungefär som jag trodde att vara tillbaka. Väldigt kul och skönt med egentiden som man faktiskt har när man jobbar. I alla fall i jämförelse med att vara föräldraledig. 

Sambon har haft tre toppendagar med Emmie, enligt honom själv. Och det känns såklart härligt att höra. Varje dag när jag har kommit hem har jag mötts av världens smile och en dotter som velat upp i mammas famn. Jag har ringt hem varje dag och när hon hört min röst i högtalaren har hon lyssnat spänt, tittat på telefonen och lett, berättade sambon. 

Här är sms-konversation mellan mig och sambon min första arbetsdag. 
Jag ammar i princip bara på natten och ibland på morgonen numera. Har inte lyckats få henne att ta välling och hon nöjer sig inte med vatten och tröst. Så jag får fortsätta amma lite till men sambon servar mig med bebis vid bröstet på natten så jag behöver aldrig gå upp ur sängen så det funkar ganska okej ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar