Leta i den här bloggen

tisdag, juli 01, 2014

Lyssna på dokumentär

Jag har inte direkt tänkt att man kan lyssna på en dokumentär tidigare. Dokumentärer ser man väl på? Men man kan lyssna på pod också. Sen en dryg vecka tillbaka är jag fast! Jag älskar att lyssna på dokumentärer och har lyssnat på flera på P3 och P4. Det började med att jag fick tipset om Branden på S:t Sigfrids sjukhus och efter det började jag ladda ner en efter en. Vilken guldgruva som finns i SR-appen! Bara det innehållet är ju värt hela kostnaden för tv-licensen ;-)
Detta är bara en del av de program jag lyssnat på senaste veckan.
Utöver dokumentärer lyssnar jag på Sommar i P1 i efterhand. Det har jag alltid tyckt om men det är sällan det passar att lyssna precis när det sänds i radion. När jag har en stund över en kväll går jag in i appen och letar upp program att ladda ner. När det väl är gjort behöver jag inte ens ha uppkoppling för att lyssna så man kan lyssna utan att data förbrukas. 

Jag åker tåg till och från jobbet i Varberg och det tar ca en timme enkel väg, dörr till dörr. Det innebär skön egentid och då är det perfekt att stänga in sig med lurarna och bara lyssna. Sann avkoppling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar