Leta i den här bloggen

onsdag, juni 11, 2014

Sover på soffan

Ja, här ligger jag på soffan. Sedan två nätter har jag flyttat ut ur sovrummet och eftersom vi bara har en tvåa får jag helt enkelt sova på soffan. 
Saken är den att vi nu bestämt oss för att vänja av Emmie vid nattamning. Fick tipset av min svägerska i helgen att vi ska ge det tre nätter och att det är bäst om jag inte sover i samma rum som Emmie. Enligt sambons bedömning har det gått ganska bra. Visst vaknar hon och är ledsen men sambon får trösta och till sist somnar hon igen. Vår förhoppning är att hon inte ska vakna alls eller att vi lätt kan få henne att somna om när hon vaknar. Jag längtar tillbaka till min säng men jag längtar ännu mer efter amningsfria nätter så vi kör på. Nu är det dags för tredje natten, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar