Leta i den här bloggen

fredag, juni 27, 2014

Kärlek på en post-it

Igår firade jag och sambon fyra år tillsammans. Det var på midsommardagen 2010 vi blev ett par. Och två år senare förlovade vi oss så vi hade lite att fira. 

Efter att sambon skickat med mig en påse godis till jobbet (utvalda sorter som han visste att jag tycker om) så planerade jag att köpa blommor till honom och oss. Jag svängde förbi en blomsteraffär på väg hem från jobbet och valde sju rosa rosor (det var väldigt utplockat så jag hade vita eller rosa att välja på). Köpte ett litet kort och skrev en hälsning. 
När jag kom hem stod det redan en bukett rosor på bordet som sambon köpt till mig. Han tycker om att handla frukt och grönt och ibland även blommor på torget i stan och hade därför gjort så även igår. Och det är en jättefin tanke, lokalproducerat och man gynnar "de små". Men på torget säljer de inga kort till blommorna så sambon skrev en post-it och satte på vasen :) 
Han tyckte min bukett och min hälsning var strået vassare sa han men jag älskar att han gav mig en liten orange post-it, det är ju tanken som räknas! Vi skrattade gott åt det :D

Och som han själv sa till Emmie: Nästa vecka fyller mamma år och då ska hon bli överraskad!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar