Leta i den här bloggen

onsdag, juni 18, 2014

Mitt kontor

Inne på tredje jobbveckan nu. Jag har fått installera mig på ett nytt rum sen jag kommit tillbaka. För att skapa lite trivsel och göra det mer personligt har jag satt dit en fin bild på Emmie och hängt upp en tavla som jag köpte i New York. Den som hängde där innan var inte rolig. 
Jag ska ta dit ett par växter också men det gör jag först efter semestern. 

Jag sitter på femte våningen, den högsta delen av Varbergs sjukhus. Från mitt rum ser jag mest trädtoppar men havet finns där nånstans. Varberg är en himla fin stad men när man är där i jobbet tar man sig inte tid att se staden. Nån dag ska jag stanna kvar efteråt och strosa i stan, fika, gå till fästningen och titta på havet. Men man vill ju hem till familjen så fort som möjligt nuförtiden. När tågen börjar gå igen och det är en skön sommarkväll ska jag se till att ta ett senare tåg hem och få lite tid för mig själv. Lika bra att passa på nu när Emmie är hemma med sin pappa och man inte har den där vardagsstressen över att hämta på dagis så fort som möjligt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar