Leta i den här bloggen

tisdag, juni 11, 2013

Svullna fötter

Vi kom hem igår eftermiddag och nu hoppas jag kunna vända tillbaka dygnet. Är lite jetlaggad och var väldigt trött på jobbet idag. Fastän vi varit hemma i över ett dygn märkte jag att mina fötter var svullna när jag kom hem efter jobbet. Man kan knappt se mina fotknölar längre. Jag har normalt ganska markerade ådror på fötterna men nu är de helt släta. 

Sambon masserade fossingarna och det gjorde "ontskönt", märklig känsla. Nu har han bullat upp med kuddar och överkast under fötterna och googlat och läst högt om vad svullna fötter kan betyda. Tex havandeskapsförgiftning, men det tror varken han eller jag att det är. Jag vet ju att det är vanligt att få svullna fötter när man är gravid men det är lite konstigt att jag får det efter flygresan. Det känns inte jätteskönt direkt. 

Innan vi åkte till NY mätte jag mina anklar (för att köpa stödstrumpor) och de var då 19 cm. Ikväll var de 23,5. Ska mäta imorgon igen. 

Här är en bild från New York i söndags, det var 27 grader varmt och här ser man mina tydliga ådror. Inte så vackra fötter men ändå... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar