Leta i den här bloggen

tisdag, juni 25, 2013

Magbilder

Lite då och då har vi tagit magbilder under graviditeten. Idag var det dags igen och jag slås av hur stor jag är! Helt otroligt, framförallt när man jämför med den första bilden. Det är inte utan att man längtar tillbaka lite till den magen. Tänkte jag skulle visa er mina bilder så här långt.
Vecka 5

Vecka 13

Vecka 18

Vecka 24

Vecka 28
Från och med nu har vi tänkt ta en magbild per vecka. Har förstått att det händer så mycket på slutet och jag vill se hur mycket det kommer skilja mellan varje bild från vecka 28 till vecka 40. Fatta hur stor jag kommer bli!

Jag tror jag är lite större på kvällarna än på mornarna och jag har också hört att det brukar vara så. Varför vet jag inte. Men fortfarande tycker jag att jag ser större ut i profil än uppifrån så jag blir verkligen förvånad över den sista bilden. Den är idag, nu och jag känner mig inte stor. Men visst, lite otympligare har man ju blivit. Böja sig ner och knyta skorna är lite bökigare, men sambon hjälper till ibland :) Något som däremot är riktigt störigt är att diska. Vi har ingen diskmaskin så vi diskar på gammalt hederligt vis och jag kommer inte så nära diskhon som jag brukar och det är inte speciellt skönt att luta magen mot bänken heller. Och står jag lite ifrån får jag ont i ryggen (som jag för övrigt inte har annars/ännu) så jag får stå på snedden, i sidled liksom. Vardagen är helt klart lite annorlunda på vissa fronter men det är väl i sin ordning. 

1 kommentar: