Leta i den här bloggen

lördag, juni 01, 2013

Barnvagn beställd och kamera köpt

Igår, fredag, fick jag ett ryck på förmiddagen och bestämde mig för att åka till Göteborg efter jobbet. En kollega hade varit där kvällen innan och sa att det var fullt av folk i stan och på alla uteserveringar och då fick jag närapå akut "hemlängtan". Sambon skulle ändå ut med jobbet så jag ringde mamma och kollade så att de var hemma och de var lediga båda två :). Tänkte att jag skulle passa på att beställa barnvagnen vi bestämt oss för eftersom vi inte hinner till Gbg under juni månad. Vi fastnade ju för en Icandy Peach Jogger och en sådan fick det bli, i avocadogrön färg. Helt ny färg för i år och vi tycker den passar fint oavsett om det blir kille eller tjej.
iCandy Peach Jogger Liggkorg Avocado

Och så passade jag på att köpa en systemkamera! Vi hade spanat in en vi var sugna på, inte exakt samma som jag skrev om på bloggen tidigare utan en nyare modell av den med vissa bättre finesser, Canon EOS 650D. Av en slump gick jag in på Japan Photos hemsida efter jag hade bestämt mig för att åka till Gbg och då ser jag att de har just den kameran på kampanj! Inkl fotoskrivare dessutom :) Och vi hade redan kollat upp priset i USA och den är faktiskt inte billigare där så det var ju ett supertillfälle att köpa kameran när jag ändå var i Gbg. 

Mamma o pappa var så gulliga och hämtade mig i stan och vi gjorde mina ärenden och sen åkte vi hem och åt middag och tittade på Let's Dance-finalen. Och sen körde de in mig till stan när jag skulle ta tåget hem igen. En mysig och spontan kväll med mor och far, det händer inte ofta. 

Vaknade tidigt idag och efter nattens batteriladdning började jag sätta ihop kameran och testa den. Här finns mycket att lära! Får se om jag hinner lära mig såpass att det är lönt att ta med den till New York. Den tar ju en hel del plats ändå. 

Återkommer med fina bilder när jag lärt mig ta såna. Än så länge är det mobilbilder eftersom det är så enkelt att mobilblogga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar