Leta i den här bloggen

söndag, juni 09, 2013

Snart hemfärd

Nu är det sista kvällen i New York och fötterna börjar bli riktigt trötta. Vi hade tänkt vara ute länge ikväll men det blev inte så, vi kände oss nöjda vid 22 och tog tunnelbanan till hotellet.

Sista dagarna har mest bestått av shopping. Jag har köpt två par skor, ett par solbrillor, en klocka, mammakläder (på H&M!!), handväskor, smink och en del presenter. Sen har vi köpt lite annat smått och gott; bl.a. till knodden i magen. Det blev fem bodies från Calvin Klein och två från Gap. Så himla söta! 

Kan förresten berätta att jag gått och blivit fru under semestern! Det är sambon som kallar mig för sin lilla wife, han har flera gånger sagt "my wife is pregnant" när jag ska beställa en alkoholfri drink och vid vissa andra tillfällen. Han säger att det är enklare att kalla mig för fru, vi har alltså inte gift oss här :)

Många har gratulerat och frågat om det är en boy eller girl. När vi säger att vi inte vet blir de ofta förvånade, som att det är självklart att man tar reda på könet i USA. Många är dessutom extra vänliga och på tunnelbanan brukar jag alltid få en plats även om vagnen är fullsatt. 

När sambon stod och provade solglasögon inne på Oakley's såg jag i en spegel hur stor jag faktiskt blivit nu. Jag tycker att jag ser mycket större ut i profil än uppifrån. Och det gör att jag ofta blir förvånad när jag ser mig själv från sidan. 

Nä, nu går mina ögon ihop. Dags att sova för att orka med morgondagen. Vi har en halvdag på oss innan vi åker till flygplatsen imorgon (söndag) eftermiddag och jag tror minsann att det blir lite mer shopping :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar