Leta i den här bloggen

söndag, juni 23, 2013

Drömmer om nästa sommar

Redan nu drömmer jag om nästa sommar. Tänker att jag och sambon ska vara långlediga tillsammans. Vi kombinerar föräldraledighet med semester och hoppas kunna vara lediga sex veckor tillsammans och njuta av sommar och vår lilla familj. Jag skulle väldigt gärna vilja åka till Gotland nån vecka, hyra en mysig stuga och bara vara.

Jag har aldrig varit ledig sex veckor och det känns som ett bra tillfälle när en av oss ändå är hemma med bebis. Det skulle kännas lyxigt och nog bli bästa sommaren! 

Men kanske, förhoppningsvis, får vi tomt inom kort och planerar då att börja bygga hus. Det är ju vår dröm! Och det skulle kunna innebära att vi nästa sommar har fullt upp med inflyttning i huset. Då kan de sex veckorna behövas till det istället. 

I år tar jag två veckors semester i juli och jobbar sen resten av sommaren. Har redan haft en vecka i vintras och en vecka i juni så därför får jag hålla igen lite nu men jag skulle gärna haft nån vecka till. Just därför drömmer jag om nästa sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar