Leta i den här bloggen

fredag, januari 29, 2016

Krafterna tryter

Nu har jag kommit till en punkt då kroppen börjat säga ifrån mer och mer. Orken tryter och jag måste vila betydligt mer än innan. Vissa kvällar ligger jag mest och jag går och lägger mig tidigt. Lillan lever fortfarande rövare i magen (ett tecken på hennes blivande personlighet??) och det är inte längre så mysigt med sparkar och buffar. 
Idag var den tyngsta dagen hittills och jag hade typ magknip i förmiddags. Dessutom fick jag ont i ländryggen som jag inte haft innan. Jag gick och la mig en stund i vilrummet på jobbet och hoppades kunna vara med på ett möte innan lunch men det gick inte. Jag åkte hem och bäddade ner mig. Sov flera timmar. Efter det var magknipen borta men jag känner mig fortfarande väldigt trött i kroppen. Tur att det är helg nu. Har en vecka kvar att jobba och då ska jag jobba kortare dagar. Inser att jag måste lyssna på kroppen även om jag vill orka mer. Jag längtar både efter att vår andra dotter ska komma till oss och att bli mitt vanliga jag igen. Att få ha min kropp för mig själv, det saknar jag just nu. Att mina bröst sen tillhör lillasyster ett tag framöver kan jag stå ut med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar