Leta i den här bloggen

fredag, januari 01, 2016

Första dagen 2016

Den här selfien tog jag igår, på nyårsafton, innan gästerna skulle komma. Emmie och jag var i princip klara och satt och tittade på Pippi medan sambon stod i köket och förberedde nyårsmiddagen. 
Jag blir så glad när jag ser på bilden. Fick visserligen inte Emmie att titta in i kameran men vad gör väl det. 2015 är till ända. Ett fantastiskt år på så många vis! Orkar, hinner eller ens kan inte skriva en bra årsresumé men vill ändå dela med mig av min känsla av tacksamhet. Ett år tillbaka är nästan hälften av Emmies liv. Och så mycket har hänt, hon har lärt sig så himla mycket det här året. Hon pratar och förstår jättemycket. Och snart ska hon bli storasyster, känns magiskt! Vi ska bli en familj på fyra. "Tjejerna mot killen" som jag skojar med sambon ;-) 2016 kommer garanterat bli ett starkt år liksom de senaste har varit. 

Jag är ledig ännu några dagar och ska då fokusera mycket på Emmie. När jag sen börjar jobba igen efter Trettondagen är det bara fyra veckor tills jag går hem igen. Jag tänker på mina döttrar. Emmie och lillan. Det är knappt att jag vågar skriva det. Är inte i "mål" än men jag tror bestämt att jag snart kan säga det högt. Om ca 1,5 månader kommer jag återigen få uppleva något underbart. Min målbild denna gång är när Emmie träffar sin lillasyster för första gången. Då kommer jag helt säkert att böla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar