Leta i den här bloggen

torsdag, januari 28, 2016

Extra ultraljud v37

Igår var jag på extra kontroll av magmåttet hos min barnmorska. Det visade sig att jag bara hade ökat 1 cm sedan mätningen för två veckor sedan. För att ta det säkra före det osäkra skickade hon mig på ett extra ultraljud för att mäta fostret och se så att lillan växer som hon ska. Idag var jag på förlossningen och fick göra ul. 
Även om jag inte vad direkt orolig kom jag på mig själv med att vara lite spänd och nervös på vägen till sjukhuset. Tårarna var nära flera gånger, jag är ju så mycket mer känslig nu. 
Allt visade sig vara bra! Visserligen är det en ganska liten tjej i magen men helt normalt och med tanke på Emmies födelsevikt (3300 i v42+0) är det inte alls konstigt att vi får en liten tjej igen. 
Detta vad nog sista gången jag gick in genom dörrarna till förlossningen innan det är dags! Bf är 20 feb så inom en månad tror jag att vi är där igen. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar