Leta i den här bloggen

lördag, januari 09, 2016

Snön har äntligen kommit

Som vi har väntat! De flesta hörn av vårt avlånga land verkade ha fått snö men vi hade bara fått kyla (tidigare i veckan). Men så igår kom snön äntligen och idag har det snöat ännu mer. Oavsett om man har barn eller inte är det underbart att vara ute i snö tycker jag. Men extra kul blir det förstås när man har barn som lyser av glädje när vi leker tillsammans i snön. Idag har vi varit ute jättemycket och Emmie har fått åka pulka på flera ställen. Vi började att åka runt en sväng i trädgården och lite senare gick vi iväg till en pulkabacke i närheten.
Så här fin är vår gata nu. 
En glad unge i snöfallet.
Under eftermiddagen tog vi bilen och körde till svärföräldrarnas lantställe fem mil från Halmstad. Det ligger så fint vid en sjö och där grillade vi korv och åkte skridskor. Vissa av oss skippade skridskorna och var ute på isen i skor istället. Superhärligt!
Den här skruttan gillar att åka pulka minsann!
Sambon och svärfar ger sig ut på isen med snöslunga för att fixa till en isbana.
Inte ofta man kör en snöslunga och därför är det extra kul när man får göra det :)
Korvgrillning ute på vintern är verkligen något extra!
På vägen från landet åkte vi till Vallåsen som är Sveriges sydligaste skidanläggning (mig veterligen). De har sprutat snö senaste veckan och öppnade för säsongen igår. Det var jättefint där, det är ju snö i både backar och terräng nu vilket inte alls hör till vanligheterna. Ganska mycket folk men vi var bara där ett kort tag och lät Emmie åka lite i pulkabacken. Där fick hon bra fart med lilla pulkan :-)
Emmie räds inte fart i backen. 
En av backarna där många åkte kvällsåkning när vi kom dit. 
Till sist var det skönt att komma hem och varva ner lite. Laga lite god mat denna lördagkväll (sambon fixade med maten som vanligt). Jag tände en brasa vilket jag börjat göra mer och mer sista tiden. I början när vi bodde här lyckades jag aldrig få till en brasa. Kan tyckas konstigt men det var inte så lätt som jag trodde. Nu har jag fått till "tekniken" och det är inga större problem. Lite stolt är jag faktiskt över det! Vi tänder brasa i princip varje dag nu, på helgen blir det ofta både morgon och kväll. Det ger både värme och mys, sänker elförbrukningen en aning också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar