Leta i den här bloggen

söndag, januari 10, 2016

Sjuklingen Emmie

Efter vår mysiga dag igår somnade Emmie ganska lätt. Men hon vaknade vid 22 och var ledsen så vi tog upp henne. Det dröjde inte länge innan hon kräktes upp middagsmaten i soffan. Vi undrade om det var en tillfällig kräkning eller om hon blivit sjuk på riktigt. Hon hade inte visat några som helst tecken på att må dåligt tidigare under dagen. Men det visade sig bli en jobbig natt. Hon spydde gång på gång ända fram till halv sex på morgonen. Hon vaknade vid åtta och ville spela på paddan vilket var skönt för jag och sambon var supertrötta och behövde sovmorgon.

Idag har hon varit ganska loj och har knappt ätit någonting. Som tur är har hon druckit mycket. Hon spydde en gång i förmiddags men efter det har hon klarat sig. Nu blir det vabb minst måndag och tisdag. Jag tar första dagen till att börja med. 
Hon sover inte men hon är så hängig att hon blundar ändå.
Det är så jobbigt att se sitt barn må dåligt och vara ledsen. Jag önskade att jag kunde ta bort det varje gång hon spydde i natt. Nu hoppas vi bara att det inte kommer mer och att hon piggnar till alltmer imorgon och vill äta lite mat. Vi får ha en mysdag hemma imorgon, jag och stumpan. Jag har inte samma ork och fart nu mot slutet av graviditeten så vi kommer ta det lugnt. Hoppas bara att jag och sambon inte blivit smittade. Jag pallar inte med kräksjuka nu. Jag har nog som jag har det med min graviditet som börjar bli allt tyngre. Förra gången Emmie hade kräksjuka (i november) klarade vi oss båda två.
Jämför denna bilden mot den jag la ut igår. Samma gata en dag senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar