Leta i den här bloggen

måndag, januari 11, 2016

Några sista plagg

Häromdagen beställde jag några nya mammaplagg. Har visserligen inte långt kvar av graviditeten men den här årstiden behövs mer än bara linnen och toppar. De jeans jag använt mest sprack mellan benen förra veckan :/ (de klarade uppenbarligen inte två graviditeter). Försökte laga men det gick upp igen. Oavsett har jag tänkt köpa nya ett tag för de andra två par gravidbyxor jag har är från förra graviditeten och av tunnare sort. Såhär års är de på tok för kalla så jag har känt mig ytterst begränsad när det gäller min garderob ett tag. Nu väntar jag på att dessa plagg ska levereras!
Sen är det ju så att jag knappast kommer i mina vanliga byxor förrän ett bra tag efter förlossningen. Så var det sist i alla fall. Så mammakläder behövs både under graviditet och ett tag efter. Men med tanke på att jag får barn bara några månader innan sommarsäsongen är det full fart mot Beach 2016. Amningen brukar ju hjälpa till med viktminskningen och sen är det promenader och träning som gäller. Tacksamt nog har jag inte gått upp lika mycket denna gång så jag hoppas och tror att jag ska kunna få bort graviditetskilona på tre månader, lagom till juni. 

Uppdatering gällande sjukstugan. Emmie smittade både mig och sambon så vi låg däckade igår. Vi var hemma allihopa både igår och idag. Emmie fick ett bakslag igår kväll så hon får vara hemma med sambon imorgon när jag går till jobbet. Jag känner mig bra igen och ska börja torsdagen med ett besök hos min barnmorska för vecka 35-kontroll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar