Leta i den här bloggen

torsdag, januari 14, 2016

Dagens besök hos Mvc

Här ligger jag och jäser i en fåtölj och värmer mig vid en skön brasa.
Idag var det dags för jobb igen men innan dess var jag hos min barnmorska på Mvc. Jag hade fina värden som jag brukar. Blodtryck 100/60, det var bra sa hon. Lillans hjärtslag var 136/minut, jämna och fina. Hon ligger med huvudet nedåt, det är "ruckbart" men hon kommer nog inte flytta sig. Men sparkar med övriga kroppen gör hon! Och det ordentligt! (Inatt höll hon mig vaken två timmar...) Jag hade inte ökat så mycket i vikt och heller inte i storlek på magen som hon alltid mäter. Jag hade helt planat ut på den kurva man bör följa hyfsat åtminstone. Så hon bokade in mig på ett nytt besök om två veckor, veckan innan min nästa ordinarie kontroll. Om jag inte ökat då kanske jag får ett nytt ultraljud för att kolla lillans storlek. Men det är inget jag oroar mig för. Min bm är så lugn och låter mig förstå att det inte är nåt konstigt. Hon är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar