Leta i den här bloggen

fredag, september 25, 2015

Ny ajjpäd!

Jag har skaffat mig en iPad mini idag! Det är något jag suktat efter ett tag då min gamla padda är 3,5 år och har blivit ganska seg. Dessutom är den lite för stor och klumpig när jag ändå bara surfar och kollar sociala medier på den. 

Att jag köpte en precis idag berodde på ekonomen i mig. Elgiganten öppnade ny butik i Halmstad idag och hade massa bra öppningserbjudande. Bl.a. en iPad mini för 1990:- istället för ord pris 2690:- och de hade bara 50 st till det priset. Så jag cyklade dit direkt efter jag lämnat Emmie på dagis och fick köa en liten stund. Det var nog ca 150 pers före mig i kön men jag tänkte att det borde vara lugnt för alla skulle sannolikt inte köpa iPad. 
Och jag hade rätt! När jag kom in i butiken såg jag många som kastade sig över tv-apparater och datorer. Det fanns många iPads kvar så jag tog en snabbt och gick till kassan. Tio över åtta var jag ute ur butiken igen och cyklade nöjt till jobbet. 
Kolla in skillnaden mot gamla paddan! Som dessutom väger nästan dubbelt så mycket. 
Nu blir det smidigare att surfa i soffan eller sängen! Emmie får ta över den gamla paddan och kolla Teletubbies på Youtube och spela div spel. Jag kommer inte sakna den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar