Leta i den här bloggen

söndag, september 06, 2015

Egen tid att greja och röja

Sambon är iväg med Emmie hos en kompis och jag valde att stanna hemma för att få fixat lite här i huset. Är inte färdig än men oj vad jag grejat!
Jag har röjt som attan i gästrummet (blivande barnrum) för där var massa kartonger, en spjälsäng och diverse kassar. Vi har lastat in allt möjligt där. Men nu fick jag ett ryck och det känns himla bra. Det är inte tomt än men det hade jag inte tänkt heller. Synd att jag inte tog en före-bild. Såhär ser det i alla fall ut nu. 
Efter detta fick jag nästa ryck och det stod inte ens med på min att-göra-lista (jag älskar ju såna!). Och det var att putsa fönster. Vi har bott här ett halvår och har inte putsat fönstrena innan, fatta! Sambon har spolat av skiten med vattenslang innan och det har hjälpt en del. Men nu har jag putsat alla husets fönster (utvändigt) förutom de högst upp som jag inte når. Sambon får ta stegen och putsa dem nån dag. 
Vill även passa på att visa spaljén som sambon byggt i sommar. Inget vidare insynsskydd än men vi ska bygga vidare på det nästa år. 
Här har vi tänkt ha en liten "lounge" så småningom, en skön sittgrupp för goa sommarkvällar. Bakom spaljén har vi sått gräs i veckan. Så snart har vi gräs runt hela huset. Dessutom har vi toppdressat gräsmattan på baksidan för den var lite ojämn. Nästa år blir det fokus på framsidan. Den ser trist ut nu med bara grus. 
Nu ska jag ge mig på nästa punkt på listan. De lätta är kvar! Den roligaste är packnings-punkten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar